måndag 19 maj 2014

Ut med Telia och Realty Income

I veckan åkte både Telia och Realty Income ut ur portföljen. Jag vill göra mig mer likvid då jag anser att marknaden är alldeles för dyr i sin helhet med både den amerikanska och svenska börsen på nya rekordnivåer samt att dessa bolag inte direkt är några kap till dagens priser enligt mig. Telia anser jag vara dyrare än genomsnittlig historisk värdering, något de ej förtjänar då de har stor slagsida mot länder i öst. Jag tror fortfarande på bolaget men ser för närvarande större nedsida än uppsida och väljer att ta en vinst.

Realty Income börjar närma sig den genomsnittliga historiska värderingen, mätt enligt P/FFO, och jag tackar för den korta resan och hoppar av.

Båda bolagen såldes med ungefär +15% i totalavkastning efter ungefär 4 månader i portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar